Pobierz katalog

Nowość: Seria silników momentowych

Nowość w asortymencie

Tecnotion poszerza swoją ofertę produktów napędów bezpośrednich o serie silników momentowych QTR. Niewielka wysokość osiowa oraz duży moment obrotowy sprawiają, że QTR łączy w sobie zalety rozmiaru i wydajności. Seria silników QTR oferuje produkty o niezwykle płaskiej budowie, charakteryzujące się małą wysokością osiową oraz dużym momentem obrotowym.

 

Cechy takie jak duża średnica wewnętrzna, odprężone wyjście kablowe, wbudowane czujniki temperatury, niewielki opór termiczny oraz niewielka masa statora i rotora odróżniają silniki QTR od innych silników momentowych dostępnych obecnie na rynku. 

Dysponując trzema średnicami zewnętrznymi– 105, 133, i 160mm – oraz czterema wysokościami konstrukcyjnymi, od 17mm do 60mm, seria  QTR nadaje się do zastosowań w branżach półprzewodników, medycznej, obróbki mechanicznej, drukarstwa, stołów obrotowych, automatyzacji produkcji i robotyki, ciągły moment obrotowy pozostaje w zakresie od 1,7 do 48,3 Nm, a zakres prędkości wynosi od 205 obr/min do 7425 obr/min.

Podstawowy zakres wartości momentu obrotowego obejmuje serię trzech średnic zewnętrznych 105, 133 i 160 mm dla największego silnika. Każda seria posiada cztery wysokości konstrukcyjne od 17 mm do 60 mm.

Wszystkie silniki posiadają wbudowane czujniki temperatury oraz izolację wysokonapięciową. Zamiast wolnych przewodów, seria QTR posiada plecione kable zasilające i kable czujników z zaciskiem odciążającym wbudowanym w obudowę statora, co zmniejsza zużycie oraz eliminuje potencjalne awarie.

 

Na pierwszy rzut oka seria QTR wyróżnia się swoją modułową budową, co odróżnia ją od innych silników  momentowych. Gwarantuje niski opór cieplny oraz bardzo dużą gęstość mocy. QTR posiada niezwykle płaską konstrukcję, dużą średnicę przepustu kablowego oraz niewielką masę statora i rotora. Wszystkie silniki posiadają wbudowane czujniki temperatury oraz izolację wysokonapięciową. Zamiast luźnych przewodów, kable zasilające i kable czujników serii QTR poprowadzono w oplotach z zaciskiem odciążającym wbudowanym w obudowę statora, co zmniejsza stopień zużycia i możliwość awarii.

Technologia napędu bezpośredniego bezszczotkowych silników momentowych to doskonała metoda zwiększenia produktywności, dokładności i właściwości dynamicznych aplikacji. Technologia pozwala na obniżenie kosztów, zmniejszenie wymagań związanych z przestrzenią oraz zredukowanie zużycia eksploatacyjnego. Silniki momentowe eliminują konieczność zastosowania komponentów mechanicznego przenoszenia napędu takich jak przekładnie i paski. Zmniejsza to straty przy przenoszeniu napędu i eliminuje koszty łożone na konserwację oraz redukuje koszty związane z dodatkowymi elementami mechanicznymi. Ze względu na brak kontaktu pomiędzy rotorem a statorem nie zachodzi zużycie mechaniczne, co oznacza mniejsze wymagania w zakresie utzrymania ruchu oraz dłuższą żywotność. Seria QTR została opracowana na podstawie informacji od klientów, którzy korzystali z silników momentowycch, ale nie byli zadowoleni z ich osiągów i jakości. Dzięki 25 letniemu doświadczeniu w technologii i produkcji napędów bezpośrednich w fabryce w Suzhou (China), Tecnotion może zapropnować wysokiej klasy silnik momentowy po konkurencyjnej cenie.  

Torque complete range

 

Aktualności

Nowa seria silników momentowych QTL

Seria QTL–A jest dotychczas nawiększą serą silników momentowych produkowanych przez firmę i charakteryzuje… Więcej

Direct Drive Motor Selection & Simulation Tool

Tecnotion launched its new online simulation tool. This new online tool replaces our offline tool. With… Więcej