FAQ

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Dlaczego wybrać Tecnotion?

Ogólne

Tecnotion to światowy autorytet w technologii silników liniowych. Jesteśmy jedynym na świecie, niezależnym producentem silników liniowych. Jako były partner firmy Philips, specjalizujemy się wyłącznie w rozwoju i produkcji silników liniowych. Dlatego też nasze doświadczenie, obsługa klienta oraz jakość produktów nie mają sobie równych.

Więcej

Co to jest silnik liniowy?

Ogólne

Gdyby rozcieli Państwo obrotowy silnik serwo i rozłożyli na płasko, otrzymacie zasadniczo silnik liniowy. Rotor z magnesami trwałymi staje się stacjonarną częścią silnika liniowego (zwaną takżę modułem magnetycznym) a stator, zawierający uzwojenie cewki, staje się częścią ruchomą zwaną cewką.

Więcej

Jakie są zalety silnika liniowego?

Ogólne

Silniki liniowe nazywane są także układami napędu bezpośredniego, ponieważ obciążenie jest bezpośrednio sprzężone z silnikiem. Eliminuje to konieczność użycia komponentów elastycznych, takich jak przekładnie i sprzężenia, które powodują luzy i błędy dynamiczne.

Więcej

Co to jest silnik rdzeniowy?

Rdzeniowe silniki liniowe

Silnik rdzeniowy to silnik liniowy zaprojektowany i skonstruowany z użyciem rdzenia. Rdzeniowe silniki liniowe posiadają uzwojenia osadzone na stalowym rdzeniu. Długość i liczba uzwojeń określają ilość siły wygenerowanej przez silnik.

Więcej

Jakie są zalety rdzeniowych silników liniowych?

Rdzeniowe silniki liniowe

Odpowiedź: Rdzeniowe silniki liniowe mają małą szczelinę pomiędzy cewką a magnesami co skutkuje niską opornością i dużym strumieniem magnetycznym (siłą). Czynniki te sprawiają, że silniki te mają zdolność wytwarzania wysokich sił ciągłych. Dodatkowo konstrukcja rdzeniowych silników liniowych umożliwia przepływ ciepła z laminatu do struktur silnika zapewniając efektywne odprowadzanie ciepła.

Więcej

Dlaczego wybrać silnik bezrdzeniowy?

Bezrdzeniowe silniki liniowe

Brak rdzenia stalowegow cewce oferuje szereg zalet względem rdzeniowych silników liniowych. Po pierwsze, w przypadku, gdy bezrdzeniowy silnik liniowy zostaje zabudowany w gotową oś, łożyska liniowe nie muszą wytrzymywać wysokich sił przyciągania pomiędzy cewką a modułami magnetycznymi. Stosunkowo niewielkie siły działające na łożyska powodują ich dłuższą żywotność.

Więcej

Co to jest silnik momentowy?

Silniki momentowe

Silniki momentowe to napędy bezpośrednie, niewymagjące przekładni, oparte o magnesy trwałe i cewkę, obracające się wzdłuż osi. Można je wykorzystywać wszędzie tam, gdzie wymagany jest ruch obrotowy. Przewyższają one liczbą zalet konwencjonalne serwonapędy.

Więcej

Dlaczego wybrać silnik momentowy?

Silniki momentowe

Dogłębna wiedza firmy Tecnotion w dziedzinie budowy silników pozwoliła na skonstruowanie zaawansowanej serii silników momentowych QTR. W porównaniu z pozostałymi silnikami momentowymi, seria QTR oferuje produkty o doskonałym momencie obrotowym, wyróżniające się niewielkim rozmiarem i ciężarem.

Więcej

Co to jest system Moving Magnet?

Silniki „moving magnet”

System Moving Magnet to odwrócony silnik liniowy wykorzystujący na stałe zabudowane cewki i ruchome moduły magnetyczne. Seria MM przełamuje barierę ruchu liniowego umożliwiając ruchomym modułom magnetycznym ruch wzdłuż zakrzywionej ścieżki magnetycznej.

Więcej

Jakie są zalety silników typu "moving magnet"?

Silniki „moving magnet”

Odpowiedź: Z uwagi na fakt, że wszystkie ruchome magnesy mogą być sterowane indywidualnie możliwe jest wykorzystanie tego rozwiązania w szerokim spektrum aplikacji. Dwa ruchome magnesy mogą współpracować wykonując na przykład działania zaciskowe lub wykorzystywać kinematykę do wprawienia w ruch różnych materiałów.

Więcej

Co to jest efekt „coggingu”?

Definicje

Efekt „coggingu” wynika z budowy silnika rdzeniowego. Rdzeń posiada „ulubione” pozycje względem magnesów i silnik musi zmieniać swoją siłę ciągu, aby przejść przez te pozycje.

Więcej

Co to jest siła szczytowa?

Definicje

Siła wytworzona przez silnik za punktem nasycenia w nieliniowym obszarze stałej siłowej. Faktyczna wartość stałej siłowej dla siły szczytowej jest o 26% mniejsza niż wartość liniowa.

Więcej

Co to jest siła pośrednia?

Definicje

W silnikach rdzeniowych siła pośrednia jest to siła wytwarzana przez silnik tuż za punktem nasycenia stałej siłowej. Faktyczna wartość stałej siłowej jest o 14% niższa niż wartość liniowa.

Więcej

Co to jest stała siłowa?

Definicje

Stosunek pomiędzy siłą w niutonach a ciepłem rozproszonym w watach [N^2/W]. Wyższa wartość stałej oznacza, że silnik rozprasza mniej ciepła dla wytworzenia określonej wielkości siły.

Więcej

Co to jest back EMF faza-faza?

Definicje

Siła przeciwelektromagnetyczna. Podczas pracy silnik liniowy działa także jak generator. Wartość Back EMF opisuje współlczynnik pomiędzy wytworzonym napięciem, a prędkością silnika [V/m/s].

Więcej

Czujnik temperatury

Definicje

Czujnik temperatury służy do monitorowania temperatury cewki. Silniki rdzeniowe i momentowe wyposażono w czujniki KTY. Silniki bezrdzeniowe wyposażono w czujniki NTC. .

Więcej

Czujnik temperatury NTC

Definicje

Czujniki temperatury dla serii silników bezrdzeniowych. Ten czujnik nie posiada komponentów ferromagnetycznych, co zapobiega siłom przyciągania w obrębie modułu magnetycznego. Czujnik posiada ujemny współczynnik temperatury i oporu.

Więcej

Temperaturowy czujnik zabezpieczający (odcinający)

Definicje

Czujnik odcinający służy do zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniem wskutek przegrzania. Czujnik typu PTC-1k posiada dodatni współczynnik temperatury i oporu. W okolicach wartości 110°C opór wzrasta w postępie geometrycznym. Wyjście czujnika może posłużyć jako wejście dla sterownika w celu odcięcia prądu i zabezpieczenia cewki przed uszkodzeniem.

Więcej

Opór na fazę

Definicje

Wartość oporu [Om] jednej fazy silnika. Wartości tej nie można sprawdzić na przewodach silnika. Ze względu na gwiazdową konfigurację silnika zmierzona zostałaby wartość podwójna.

Więcej

Indukcja na fazę

Definicje

Wartość indukcji w [mili henr] jednej fazy silnika. Wartości tej nie można sprawdzić na przewodach silnika. Ze względu na gwiazdową konfigurację silnika zmierzona zostałaby wartość podwójna.

Więcej