Ogólne
Tecnotion to światowy autorytet w technologii silników liniowych. Jesteśmy jedynym na świecie, niezależnym producentem silników liniowych. Jako były partner firmy Philips, specjalizujemy się wyłącznie w rozwoju i produkcji silników liniowych. Dlatego też nasze doświadczenie, obsługa klienta oraz jakość produktów nie mają sobie równych.
Więcej
Ogólne
Gdyby rozcieli Państwo obrotowy silnik serwo i rozłożyli na płasko, otrzymacie zasadniczo silnik liniowy. Rotor z magnesami trwałymi staje się stacjonarną częścią silnika liniowego (zwaną takżę modułem magnetycznym) a stator, zawierający uzwojenie cewki, staje się częścią ruchomą zwaną cewką.
Więcej
Ogólne
Silniki liniowe nazywane są także układami napędu bezpośredniego, ponieważ obciążenie jest bezpośrednio sprzężone z silnikiem. Eliminuje to konieczność użycia komponentów elastycznych, takich jak przekładnie i sprzężenia, które powodują luzy i błędy dynamiczne.
Więcej
Ogólne
Istnieją różne możliwości dopasowania silników do wymogów klienta. Mogą to być proste przeróbki, np. zmiana złącza, aż po silniki skonstruowane od początku całkowicie wg wymogów klienta.
Więcej
Ogólne
W przypadku dalszych pytań, prosimy o kontakt z Tecnotion.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Silnik rdzeniowy to silnik liniowy zaprojektowany i skonstruowany z użyciem rdzenia. Rdzeniowe silniki liniowe posiadają uzwojenia osadzone na stalowym rdzeniu. Długość i liczba uzwojeń określają ilość siły wygenerowanej przez silnik.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Rdzeniowy silnik liniowy składa się z cewki oraz modułu magnetycznego.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Ponieważ w rdzeniowych silnikach liniowych występuje niewielka szczelina pomiędzy cewką a modułem magnetycznym, ich opór magnetyczny jest niewielki strumień magnetyczny duży. Dzięki temu mogą one generować bardzo duże siły ciągłe.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
W celu zmniejszenia efektu „coggingu” w rdzeniowych silnikach liniowych firma Tecnotion zastosowała dwa środki. Po pierwsze wykorzystano skośny układ magnesów na modułach magnetycznych, który sprawia, ze ruch staje się bardziej płynny.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Duże siły oraz dobre rozpraszanie ciepła rdzeniowych silników liniowych powodują, iż doskonale nadają się one do zastosowań w obróbce maszynowej, cięciu strumieniem wody i laserem oraz w automatyce produkcyjnej.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Odpowiedź: Rdzeniowe silniki liniowe mają małą szczelinę pomiędzy cewką a magnesami co skutkuje niską opornością i dużym strumieniem magnetycznym (siłą). Czynniki te sprawiają, że silniki te mają zdolność wytwarzania wysokich sił ciągłych. Dodatkowo konstrukcja rdzeniowych silników liniowych umożliwia przepływ ciepła z laminatu do struktur silnika zapewniając efektywne odprowadzanie ciepła.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Można sprzęgać pojedyncze cewki rdzeniowe w obrębie jednej serii i o tej samej stałej siłowej. Można to wykonać na dwóch osobnych ścieżkach magnetycznych dla aplikacji typu bramowego lub na pojedynczej ścieżce magnetycznej w celu uzyskania większej siły.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Tecnotion nie określa nominalnej szczeliny pomiędzy cewką a modułem magnetycznym ze względu na zalewanie cewki i modułu magnetycznego epoksydem. Takie wykonanie utrudnia dokładny odczyt szczeliny przy użyciu miernika wypełnienia..
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Szczelinę pomiędzy modułami magnetycznymi a cewką można zwiększyć w celu usunięcia niedokładności w tolerancji, luzów lub odchyleń w zakresie równoległości lub płaskości. Może okazać się to bardzo przydatne szczególnie przy zastosowaniach wielkoosiowych.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
W przypadku, gdy niemożliwe jest zastosowanie bezrdzeniowego silnika liniowego do aplikacji próżniowych, można wykorzystać specjalne rozwiązania pozwalające na przystosowanie do pracy w warunkach próżni silników rdzeniowych.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w instrukcji montażu rdzeniowego silnika liniowego.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Otwory na kołki ustalające cewki pozwalają prawidłowo ustawić cewkę względem ścieżki magnetycznej na całej jej długości.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe
Serie TL i TBW wyposażone są we wbudowane przewody chłodzenia wodnego.
Więcej
Rdzeniowe silniki liniowe, Bezrdzeniowe silniki liniowe, Silniki pracujące w próżni, Silniki momentowe
Tak, prosimy zajrzeć do sekcji materiałów do pobrania.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
W odróżnieniu od silnika rdzeniowego te silniki posiadają jedynie uzwojenie zalane epoksydem. Pomiędzy cewką a ścieżką magnetyczną nie występują więc siły przyciągania ani efekt „coggingu”.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Silniki bezdrdzeniowe zbudowane są, jak sugeruje ich nazwa, bez rdzenia. Uzwojenie zamocowane w cewce nie jest nawinięte na rdzeń i wraz z magnesami ścieżki magnetycznej nie powoduje siły przyciągającej.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Brak rdzenia stalowegow cewce oferuje szereg zalet względem rdzeniowych silników liniowych. Po pierwsze, w przypadku, gdy bezrdzeniowy silnik liniowy zostaje zabudowany w gotową oś, łożyska liniowe nie muszą wytrzymywać wysokich sił przyciągania pomiędzy cewką a modułami magnetycznymi. Stosunkowo niewielkie siły działające na łożyska powodują ich dłuższą żywotność.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Ponieważ w cewce nie występuje rdzeń stalowy, nie ma także sił przyciągania pomiędzy cewką a modułami magnetycznymi a zatem silniki bezrdzeniowe nie generują efektu „coggingu”.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Niewielka masa silnika bezrdzeniowego w połączeniu z płynnym ruchem sprawia, iż silniki te są idealne do zastosowania w branży półprzewodników, drukarstwie, przemyśle opakowań oraz w aplikacjach pomiarowo badawczych.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Można sprzęgać pojedyncze silniki bezrdzeniowe w obrębie jednej serii i o tej samej stałej siłowej. Można to wykonać na dwóch osobnych ścieżkach magnetycznych dla aplikacji typu bramowego lub na pojedynczej ścieżce magnetycznej w celu uzyskania większej siły.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Tak, prosimy zapoznać się z informacjami o serii bezrdzeniowych silników liniowych do zastosowań próżniowych.
Więcej
Bezrdzeniowe silniki liniowe
Zapoznaj się z instrukcją naszego bezrdzeniowego silnika liniowego
Więcej
Silniki pracujące w próżni
Bliski krewny naszej serii U, silnik bezrdzeniowy do zastosowań próżniowych posiada specjalnie zaprojektowaną cewkę i moduły magnetyczne, umożliwiające pacę w warunkach podciśnienia do 10-8 mBar.
Więcej
Silniki pracujące w próżni
Rosnąca liczba aplikacji hi-tech wymaga rozwiązań próżniowych minimalizujących ryzyko wystąpienia niepożądanych reakcji chemicznych lub zanieczyszczeń procesu lub sprzętu. Ruch to jedno z największych wyzwań w środowisku próżniowym.
Więcej
Silniki pracujące w próżni
Prosimy o kontakt z Tecnotion w celu uzyskania szczegółowych informacji. Wskazówki znajdziecie Państwo w instrukcji montażu naszego bezrdzeniowego silnika liniowego
Więcej
Silniki momentowe
Silniki momentowe to napędy bezpośrednie, niewymagjące przekładni, oparte o magnesy trwałe i cewkę, obracające się wzdłuż osi. Można je wykorzystywać wszędzie tam, gdzie wymagany jest ruch obrotowy. Przewyższają one liczbą zalet konwencjonalne serwonapędy.
Więcej
Silniki momentowe
Dogłębna wiedza firmy Tecnotion w dziedzinie budowy silników pozwoliła na skonstruowanie zaawansowanej serii silników momentowych QTR. W porównaniu z pozostałymi silnikami momentowymi, seria QTR oferuje produkty o doskonałym momencie obrotowym, wyróżniające się niewielkim rozmiarem i ciężarem.
Więcej
Silniki momentowe
Podstawowy zakres wartości momentu obrotowego obejmuje serię trzech średnic zewnętrznych 105, 133 i 160 mm dla największego silnika. Każda seria posiada cztery wysokości konstrukcyjne od 17mm do 60mm.
Więcej
Silniki momentowe
Prosimy zaznajomić się z instrukcją montażu naszego silnika momentowego.
Więcej
Silniki „moving magnet”
System Moving Magnet to odwrócony silnik liniowy wykorzystujący na stałe zabudowane cewki i ruchome moduły magnetyczne. Seria MM przełamuje barierę ruchu liniowego umożliwiając ruchomym modułom magnetycznym ruch wzdłuż zakrzywionej ścieżki magnetycznej.
Więcej
Silniki „moving magnet”
Odpowiedź: Z uwagi na fakt, że wszystkie ruchome magnesy mogą być sterowane indywidualnie możliwe jest wykorzystanie tego rozwiązania w szerokim spektrum aplikacji. Dwa ruchome magnesy mogą współpracować wykonując na przykład działania zaciskowe lub wykorzystywać kinematykę do wprawienia w ruch różnych materiałów.
Więcej
Definicje
Efekt „coggingu” wynika z budowy silnika rdzeniowego. Rdzeń posiada „ulubione” pozycje względem magnesów i silnik musi zmieniać swoją siłę ciągu, aby przejść przez te pozycje.
Więcej
Definicje
Układ silnika z liniową relacją pomiędzy częstotliwością prądu a częstotliwością ruchu
Więcej
Definicje
Siła wytworzona przez silnik za punktem nasycenia w nieliniowym obszarze stałej siłowej. Faktyczna wartość stałej siłowej dla siły szczytowej jest o 26% mniejsza niż wartość liniowa.
Więcej
Definicje
W silnikach rdzeniowych siła pośrednia jest to siła wytwarzana przez silnik tuż za punktem nasycenia stałej siłowej. Faktyczna wartość stałej siłowej jest o 14% niższa niż wartość liniowa.
Więcej
Definicje
Siła ciągła dla cewki niechłodzonej wodą. Przy sile ciągłej przyrost i rozproszenie ciepła w cewce są jednakowe. Rozproszenie odbywa się wyłącznie poprzez przewodzenie ciepła, konwekcję i promieniowanie.
Więcej
Definicje
Przy sile ciągłej przyrost i rozproszenie ciepła w cewce są jednakowe. Dla silników liniowych Tecnotion powierzchnia montażowa musi mieć temperaturę 20°C.
Więcej
Definicje
Stosunek pomiędzy siłą w niutonach a ciepłem rozproszonym w watach [N^2/W]. Wyższa wartość stałej oznacza, że silnik rozprasza mniej ciepła dla wytworzenia określonej wielkości siły.
Więcej
Definicje
Siła przeciwelektromagnetyczna. Podczas pracy silnik liniowy działa także jak generator. Wartość Back EMF opisuje współlczynnik pomiędzy wytworzonym napięciem, a prędkością silnika [V/m/s].
Więcej
Definicje
Czujnik temperatury służy do monitorowania temperatury cewki. Silniki rdzeniowe i momentowe wyposażono w czujniki KTY. Silniki bezrdzeniowe wyposażono w czujniki NTC. .
Więcej
Definicje
Czujniki temperatury dla serii silników rdzeniowych i momentowych. Czujnik posiada dodatni współczynnik temperatury i oporu.
Więcej
Definicje
Czujniki temperatury dla serii silników bezrdzeniowych. Ten czujnik nie posiada komponentów ferromagnetycznych, co zapobiega siłom przyciągania w obrębie modułu magnetycznego. Czujnik posiada ujemny współczynnik temperatury i oporu.
Więcej
Definicje
Czujnik odcinający służy do zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniem wskutek przegrzania. Czujnik typu PTC-1k posiada dodatni współczynnik temperatury i oporu. W okolicach wartości 110°C opór wzrasta w postępie geometrycznym. Wyjście czujnika może posłużyć jako wejście dla sterownika w celu odcięcia prądu i zabezpieczenia cewki przed uszkodzeniem.
Więcej
Definicje
Wartość oporu [Om] jednej fazy silnika. Wartości tej nie można sprawdzić na przewodach silnika. Ze względu na gwiazdową konfigurację silnika zmierzona zostałaby wartość podwójna.
Więcej
Definicje
Wartość indukcji w [mili henr] jednej fazy silnika. Wartości tej nie można sprawdzić na przewodach silnika. Ze względu na gwiazdową konfigurację silnika zmierzona zostałaby wartość podwójna.
Więcej