Pakowanie

 

Pakowanie

Pakowanie

Wydajność maszyny oraz tempo wytwarzania to kluczowe czynniki efektywnej produkckji. Oczywistym jest, że maszyny poruszające się w przód i w tył mają gorszą wydajność niż maszyny o ruchu niekierunkowym.

Nowe rozwiązanie dla systemów transportowych gdzie silniki poruszają się po torze zamkniętym oferuje pewne zalety w stosunku do systemów opartych na ruchomych magnesach. Dokładności tego rozwiązania są większe w porównaniu z ruchomymi systemami magnetycznymi. Czas reakcji jest stosunkowo lepszy dzięki eliminacji problemów związanych z opóźnieniami wskutek bezpośredniego sprzężenia zwrotnego enkodera do napędu. Rozwiązanie posiada także komutację sinusoidalną zamiast złożonych profili komutacji oraz łatwe sterowanie dzięki ruchomej cewce. Na końcu należy wspomnieć o znacząco niższym koszcie za metr.

Zastosowania
Ścieżka może być skonstruowana w kilku kształtach, o wielu rodzajach rozwiązań, owalnych, okrągłych i kwadratowych z zakrzywionymi rogami. Możliwości są nieograniczone. Zastosowania można znaleźć w takich obszarach jak: pakowanie, automatyzacji produkcji, stacje montażowe, druk cyfrowy, automatyka laboratoryjna, hexapody, bezskokowe systemy transportu oraz w aplikacjach pracujących bez człowieka.

Silniki liniowe na zakrzywionej ścieżce
Zakrzywione moduły magnetyczne charakteryzują się inteligentną budową, kompensującą stratę sił na krzywiznach. Dzięki unikalnej metodzie możliwa jest praca prostych cewek na zakrzywionych ścieżkach magnetycznych. Silniki posiadają małą siłę przyciągania w odniesieniu do siły ciągłej, co skutkuje niskim zużyciem łożysk liniowych. Silniki charakteryzuja się także niską wartością „coggingu”, co w połączeniu z algorytmenm kompensacji „coggingu” daje bardzo równomierny ruch na krzywiznach. W zależności od średnicy Tecnotion oferuje siły jednego wózka do 2000N siły ciągłej.

Rozwiązania
Nowa technologia pozwala obecnie konstruktorom maszyn wykorzrystywać zakrzywione sytemy magnetyczne wraz z ich odpornością na zanieczyszczenia oraz wysokimi tolerancjami mechanicznymi bez pogarszania dokładności pomiarowej. Obecne rozwiązanie z zakresu sterowania pozwalają na w pełni płynna pracę. System w pełnym ruchu przełącza z sygnału analogowego czujnika Halla (pomiar drogi na łukach) na bardzo precyzyjny sygnał enkodera liniowego optycznego na odcinkach prostych.

Kreismagnetbahn

 

Aktualności

Nowa seria silników momentowych QTL

Seria QTL–A jest dotychczas nawiększą serą silników momentowych produkowanych przez firmę i charakteryzuje… Więcej

Direct Drive Motor Selection & Simulation Tool

Tecnotion launched its new online simulation tool. This new online tool replaces our offline tool. With… Więcej